מאמרים

הסכם סלולרי


למה כדאי לעשות הסכם סלולרי?

המכשיר הסלולרי הפך ללא כל צל של ספק לחלק מאיתנו. איננו יוצאים לשום מקום ללא הטלפון הסלולרי, והוא משמש אותנו להרבה מעבר למכשיר טלפון רגיל. כפועל יוצא מכך, מסתבר שיותר ויותר מקומות עבודה, בוחרים להעניק לעובדים שלהם טלפון סלולרי על חשבון מקום העבודה. לכן, בתור המנהלים שאמורים לנהל את ההוצאות של מקום העבודה, חשוב שיהיה לכם ביד הסכם סלולרי טוב. אבל מהו בכלל הסכם סלולרי? איך בוחרים אותו? כיצד הוא שונה מהסכם פרטי רגיל שכל אחד עושה אל מול החברה הסלולרית שלו? בואו ונסתכל קצת על ההבדלים.

אפשרות לעסק לחסוך כסף

חשוב להבין, כי הסכם סלולרי הוא ברמה הבסיסית אינטרס כפול לשני הצדדים. החברה הסלולרית מרוויחה עשרות מנויים בבת אחת, ואתם בתור מנהלים יכולים להשיג עסקה מוזלת יותר, אשר שונה מעסקה פרטית שאדם עושה למול חברת התקשורת שמטרתה חסכון בעלויות תקשורת. עם זאת, צריך להיות ערים שלמרות האינטרס הכפול, ברור שכל צד ינסה למשוך את הסעיפים של הסכם סלולרי כך שהם יטו יותר לטובתו. אז מה אפשר לעשות במקרה כזה?

לעבור על ההסכם שבע פעמים

כאשר אתם עומדים לחתום על הסכם סלולרי, חשוב מאד שלא תקבלו את הסעיפים שהובאו לכם כמובנים מאליהם. צריך להבין, כי הסכמים סלולריים אפשר וצריך לשנות אם אתם רואים בכך צורך - אלא שיש צורך לעשות זאת לפני מועד החתימה עצמו. הדרך הטובה ביותר לעשות הסכם סלולרי, היא ע"י ביצוע סקר שוק מקיף של כל המתחרים שפועלים בשוק. לאחרונה בוצעה רפורמה בשוק הסלולרי, וזה בהחלט פועל לטובת הלקוחות - כעת יותר חברות מתחרות עליכם, ואתם יכולים להשיג תנאים טובים יותר.

לכמה זמן חותמים?

נכון להיום, הסכם סלולרי לא חייב להיות עם תאריך תפוגה מסוים. שימו לב שבמהלך הסכם סלולרי הדבר היחיד שאתם בעצם מתחייבים עליו הוא רק לשלם על המכשיר עצמו, והיום קנסות יציאה הם אסורים. לכן ברמת העיקרון גם אם תחליטו לצאת מההסכם - יהיה עליכם רק לשלם את היתרה עבור המכשירים, וזהו זה. עקבו אחר חשבונית פלאפון אותה אתם מקבלים כל חודש ושימו לב שהמחיר נשאר כמו בהסכם עליו חתמתם.